Ο τζάμπας ζει και απαντά στις αντιδράσεις για τις διαφημίσεις

You are currently viewing Ο τζάμπας ζει και απαντά στις αντιδράσεις για τις διαφημίσεις

Οι περισσότεροι αν όχι όλοι, θα έχετε δει τις τηλεοπτικές διαφημίσεις της Media Markt με τον Τζάμπα και τελευταία με τη μητέρα του. Οι αντιδράσεις για αυτές τις διαφημίσεις είναι πολλές, δικαιολογημένα θα σημειώσουμε εμείς μιας και η αισθητική τους είναι το λιγότερο προβληματική. Η Media Markt απαντά επίσημα σχετικά με αυτές.

Στη σελίδα που διατηρεί στο Facebook η Media Markt ξετρυπώσαμε ένα post το οποίο φέρει τον τίτλο “Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη νέα καμπάνια Media Markt” το οποίο και σας παραθέτουμε παρακάτω. Η εταιρεία με αυτό τον τρόπο απαντά σε όσους εκφράζουν τη δυσαρέσκεια τους για τις διαφημίσεις με τον τζάμπα και τη μάνα του.

Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω τα όσα αναφέρει η εταιρεία σχετικά με τα παράπονα που έχουν εκφραστεί. Από τις απαντήσεις συμπεραίνουμε ότι θα συνεχίσουμε να βλέπουμε στην τηλεόραση και να ακούμε στο ραδιόφωνο αυτές τις διαφημίσεις. Τα σχόλια δικά σας.

 

Το post της Media Markt στο Facebook

Αφήσαμε να περάσουν περίπου 10 μέρες από την εμφάνιση της Μάνας του Τζάμπα στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας για να μπορέσουμε να μαζέψουμε και να απαντήσουμε στο σύνολο των παρατηρήσεών σας. Τις χωρίσαμε στις παρακάτω κατηγορίες και θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε τις απαραίτητες διευκρινίσεις και απαντήσεις:

1. Είναι ο Τζάμπας και η Μάνα του Έλληνες;

Ο Τζάμπας και η Μάνα του δεν είναι ούτε Έλληνες, ούτε Γερμανοί, ούτε Κορεάτες. Είναι φανταστικοί χαρακτήρες μιας σειράς διαφημίσεων και είναι Τζάμπες. Και ο Τζάμπας δεν γνωρίζει σύνορα και δεν εκπροσωπεί έθνη. Ο Τζάμπας δεν είναι πρότυπο, είναι μια αστεία – σχεδόν καρτουνίστικη – εκδοχή κάποιου που προσπαθεί να βρει όλα τα τζάμπα – και αν δεν τα βρίσκει πάει στα πιο φθηνά προϊόντα.

2. Η Media Markt βλέπει τους Έλληνες ως Τζάμπες;

Φυσικά και δε βλέπουμε τους Έλληνες, δηλαδή τον εαυτό μας – γιατί Έλληνες εργάζονται σε όλα τα καταστήματα και σε όλα τα τμήματα της Media Markt στην Ελλάδα – ως Τζάμπες. Αντιθέτως, επειδή οι Έλληνες δεν είναι τζάμπες αλλά έξυπνοι καταναλωτές με χιούμορ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΖΑΜΠΑ αλλά να σκεφτούν ότι, αν αυτός ο άνθρωπος που κάνει τα πάντα για το τζάμπα ψωνίζει από κάπου, εκεί θα έχει τις καλύτερες τιμές.

3. Είναι ελληνική η ιδέα της διαφήμισης;

Ναι και όχι. Είναι διεθνής απόφαση της Media Markt σε κάθε χώρα να επικοινωνεί με ευφάνταστους τρόπους ότι οι καταναλωτές της δε χρειάζεται να πληρώνουν για τα πάντα, ούτε να φοβούνται μήπως πληρώνουν παραπάνω από ό,τι πρέπει. Θεωρεί ότι οι πελάτες της είναι οι πιο έξυπνοι καταναλωτές (smart shoppers), οι οποίοι ασχέτως τι επιλογές κάνουν στη ζωή τους για όλα τα υπόλοιπα, για τα ηλεκτρικά ξέρουν ότι η καλύτερη λύση είναι η Media Markt!

Αυτή η διεθνής στρατηγική, στην Ελλάδα δημιουργήθηκε και υλοποιήθηκε από την τοπική Media Markt και από ελληνική εταιρεία επικοινωνίας.

4. Είναι επιτυχημένη αυτή η σειρά διαφημίσεων;

Ο Τζάμπας από πέρσι που ξεκίνησε ως χαρακτήρας έχει αποκτήσει φανατικούς φίλους και φανατικούς εχθρούς. Και στις δύο όμως περιπτώσεις οι Έλληνες καταναλωτές πλέον γνωρίζουν ότι οι καλύτερες τιμές είναι στη Media Markt και είναι φυσικά δικαίωμά τους να τις επιλέξουν ή όχι.

5. Έχουν οι διαφημίσεις με τον Τζάμπα αισθητική;

Αν και αυτό είναι κάτι υποκειμενικό, οι διαφημίσεις μας έχουν δύναμη, επικοινωνούν χαμηλές τιμές, ευκαιρίες και προκλητικές εκπτώσεις με προκλητικό τρόπο. Στόχος τους είναι να τραβήξουν την προσοχή του καταναλωτή για τις τιμές μας κι όχι να τον κάνουν να ταυτιστεί με τους χαρακτήρες. Ακριβώς για αυτό το λόγο οι καταστάσεις είναι τόσο υπερβολικές που δε θα συνέβαιναν στην πραγματική ζωή. Για να δείξουν ότι το μόνο από όλα αυτά που συμβαίνει στην πραγματική ζωή, είναι οι πολύ χαμηλές τιμές μας!

6. Η Μάνα του Τζάμπα είναι μια «ελληνίδα» μάνα;

Όπως είπαμε και παραπάνω, ο Τζάμπας δεν έχει εθνικότητα. Η Μάνα του Τζάμπα κάνει ό,τι μπορεί για να φροντίζει το γιο της – όπως κάνουν οι περισσότερες μανούλες – αλλά με τους δικούς της, ιδιαίτερους, τζάμπα τρόπους.

7. Γιατί σβήνετε κάποια σχόλια;

Σβήνουμε όλα τα σχόλια που περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο. Τα υπόλοιπα όπως βλέπετε τα αφήνουμε και σήμερα τα απαντάμε.

8. Θα αποσύρετε τις διαφημίσεις με τον Τζάμπα;

Ο Τζάμπας από την αρχή είχε φανατικούς εχθρούς και φίλους. Η Μάνα του Τζάμπα όπως φαίνεται ακολουθεί τον ίδιο δρόμο ο οποίος είναι αυτός των «χαρακτήρων» που αγαπάμε να μισούμε. Σε κάθε περίπτωση ακούμε με ενδιαφέρον τις αντιδράσεις σας και χαιρόμαστε που μοιράζεστε μαζί μας την άποψή σας.

9. Η Media Markt υπηρετεί γερμανικά συμφέροντα;

Η Media Markt Ελλάδος είναι θυγατρική ενός πολυεθνικού ομίλου. Είναι μια εταιρεία, με ελληνική διοίκηση, με εκατοντάδες Έλληνες εργαζόμενους και συνεργάτες και χιλιάδες Έλληνες καταναλωτές. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας και να κάνουμε ΤΖΑΜΠΑ προσφορές για όλους – ακόμα και για όσους δε συμπαθούν καθόλου τον Τζάμπα και τη Μάνα του.

 

Γιώργος Αρβανιτίδης

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης ασχολείται ως δημοσιογράφος με το χώρο της τεχνολογίας από το 2002. Έχει συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα έντυπά του ειδικού τύπου στην Ελλάδα αναφορικά με την πληροφορική όπως το PC Magazine, ενώ από το 2012 και μετά αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικά μέσα, έχει καλύψει δημοσιογραφικά μερικές από τις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές διοργανώσεις τεχνολογίας, ενώ συμμετέχει και σε podcasts με θεματολογία την τρέχουσα τεχνολογική επικαιρότητα. Έχει σπουδάσει ηλεκτρονικά και φυσικές επιστήμες, ενώ μιλά και γράφει πολύ καλά Αγγλικά. Είναι ερασιτέχνης αστρονόμος, του αρέσουν τα μαθηματικά, σχεδιάζει και υλοποιεί websites και εδώ και λίγα χρόνια, ως ερασιτέχνης μελισσοκόμος, παράγει το δικό του μέλι.

Αφήστε μια απάντηση