Αν και η Sony επέλεξε να ανανεώσει σημαντικά τόσο την κονσόλα της όσο και τα περιφερειακά της, ειδικότερα το DualShock χειριστήριο της, η Microsoft από ότι φαίνεται μάλλον θα κρατήσει την ίδια γραμμή διατηρώντας το επόμενης γενιάς χειριστήριο της σχεδόν απαράλλαχτο.
Αυτό, σύμφωνα με τις ενδείξεις που έχουμε από“διαρροές”, οφείλεται στο γεγονός ότι η μεγάλη εταιρεία του Redmond έδωσε ιδιαίτερο βάρος στην βελτίωση του συστήματος Kinect το οποίο στο ολοκαίνουριο Xbox 720 θα έχει τον πρώτο και κύριο λόγο σε όλα.
Οι αναβαθμίσεις σε επίπεδο ανάλυσης, βάθους και απόκρισης [από 90ms σε 60ms] της νέας αυτής μονάδας έρχονται να συμπληρωθούν και από έναν τρίτο βελτιωμένο αισθητήρα υπεύθυνο για το υπέρυθρο φάσμα και γενικότερα για τον εντοπισμό και τον συντονισμό ακόμα μικρότερων αντικειμένων σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Σε γενικές γραμμές το νέο βελτιωμένο περιφερειακό θα αναβαθμίζει την ανάλυση του από 640×480 pixels RGB σε 1080p [με μετατροπή από 24-bit RGB σε 16-bit YUV], ενώ το βάθος τοποθετείται από 320×240 pixels στα 512×424 pixels. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερο καλιμπράρισμα και μάλλον σε καλύτερη διαχείριση εμποδίων [βλ. έπιπλα] στο χώρο.
Σε συνδυασμό με τον νέο οκταπύρηνο AMDx64 στα 1,6GHz επεξεργαστή του, τα 8 GB DDR3 RAM μνήμης του και την πρώτη “custom” D3D11.x GPU στα 800 MHz η συνολική εικόνα του Xbox 720 είναι βελτιωμένη αλλά μάλλον δεν ενθουσιάζει τόσο όσο του νέου PlayStation 4.