Η Microsoft, σε μια πρόσφατη ανακοίνωση που έγινε στο blog της, δήλωσε ότι το Xbox One δεν θα υποστηρίζει 3D APIs τρίτων εταιρειών, όπως το OpenGL και το AMD Mantle, αφού η κονσόλα κατασκευάστηκε για να επωφεληθεί κυρίως από το πρόσφατο API του DirectX 11.2.
Η AMD με μια δήλωση της επάνω στο θέμα έσπευσε να καλύψει τα νώτα της, έτσι ώστε οι προγραμματιστές να μην πανικοβληθούν από τις δηλώσεις τις Microsoft, δηλώνοντας ότι το AMD Mantle δεν είναι ένα 3D API για κονσόλες αλλά για κανονικά υπολογιστικά συστήματα.
Το API θα είναι συμβατό με DirectX HLSL, για την καλύτερη μεταφορά παιχνιδιών από DirectX σε Mantle.
Το Mantle φέρνει στους υπολογιστές ένα περιβάλλον ανάπτυξης παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιείται στις κονσόλες, προσφέροντας APIs “low-level” επιπέδου, δυνατότητα CTM [close-to-metal] προγραμματισμού της ΑΤΙ, γνωστού πλέον και ως Stream SDK, καθώς και ευκολότερη ανάπτυξη σε αντίθεση με το περίπλοκο περιβάλλον που συναντάμε στους κανονικούς υπολογιστές.
Επιπλέον η χρήση του Mantle βοηθά στην μείωση του χρόνου παράδοσης των τίτλων, μειώνει το κόστος ανάπτυξης και την βελτίωση της απόδοσης προς όφελος των παιχτών.
Στην κονσόλα, που χρησιμοποιεί πλέον τεχνολογία Radeon “Νext-Gen”, το μεγαλύτερο μέρος του προγραμματισμού ταιριάζει απόλυτα με την σύγχρονη αρχιτεκτονική Radeon που οι προγραμματιστές γνωρίζουν ήδη, με το Mantle να γεφυρώνει το κενό.