Βελτιωμένο και το DirectX 11 για το PlayStation 4 [VIDEO]

You are currently viewing Βελτιωμένο και το DirectX 11 για το PlayStation 4 [VIDEO]

Το πέπλο του μυστηρίου που καλύπτει το PlayStation 4 αρχίζει σιγά σιγά να τραβιέται. Αργά και βασανιστικά η ιαπωνική εταιρεία αφήνει τις “διαρροές” να γλυκαίνουν τα στόματα των οπαδών της και να τσουρουφλίζουν τον ανταγωνισμό.

PS4Log960

Ένα είναι το σίγουρο. Το PlayStation 4 θα είναι μια πολύ προσεγμένη, εντυπωσιακή και πανίσχυρη κονσόλα παιχνιδιών η οποία θα δώσει σεμινάριο όχι μόνο για το πως μπορεί να στήσει κανείς μια καλή κονσόλα αλλά γενικότερα για το πως θα φτιάξεις ένα μύθο.

PS4Pad2960

Διαβάσαμε για τον 64-bit x86 επεξεργαστή, χαμηλής κατανάλωσης και θερμότητας, που επέλεξε η Sony για να εξοπλίσει το νέο της επίτευγμα, ο οποίος δυστυχώς ή ευτυχώς δεν θα υλοποιηθεί από την Nvidia όπως πολλοί θα περίμεναν, μια ιδιαίτερα χαρμόσυνη είδηση για τους προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών.

Οκτώ πυρήνες, με κάθε έναν να χρησιμοποιεί 32 KB Level 1 I-cache και D-cache μνήμης ενώ ταυτόχρονα θα μοιράζονται και από 2 MB Level 2 Cache μνήμης η οποία θα είναι προσβάσιμη από δύο μπλοκ τεσσάρων πυρήνων το καθένα που θα διαχειρίζονται κυριολεκτικά τα πάντα.

PS4SA960

Διαβάσαμε για τα 8 GB DDR5 RAM που θα χρησιμοποιηθούν, ξεπερνώντας κατά πολύ τις απαιτήσεις των πλέον απαιτητικών τίτλων, μνήμη την οποία δεν θα συναντήσετε σε κανένα υπολογιστικό σύστημα που κυκλοφορεί εκεί έξω αυτή τη στιγμή, με ένα συνολικό εύρος GB/s τετραπλάσιο από αυτά που έχουμε συνηθίσει.

Θαυμάσαμε το καινούριο DualShock 4, μια δυναμική παραλλαγμένη έκδοση βασισμένη στις γραμμές του προηγούμενου χειριστηρίου αλλά με καινούριες δυνατότητες όπως καλύτερο δυναμικό feedback, οθόνη αφής [touchpad] με δυνατότητα αναγνώρισης 2 σημείων και ανάλυση 1920×900 pixels, οπίσθιο RGB LED φωτισμό διαφορετικό για κάθε παίκτη, ανασχεδιασμένα και πιο σφιχτά πλήκτρα και μοχλούς, ενσωματωμένα ηχεία [32Khz για 2 παίκτες / 16Khz για τρεις ή περισσότερους], μικρόφωνο και φυσικά ασύρματη συνδεσιμότητα.

PS4Pad960

Την νέα κάμερα ή “Eye”, όπως αποκαλείται η σημαντικά αναβαθμισμένη κάμερα του PlayStation 4 με τις δύο μονάδες ικανές για ανάλυση 1280×800 pixels στα 60Hz [με χρωματικό εύρος φάσματος 12bits/px]. Με δυνατότητα υποβίβασης της ανάλυσης στα 640×400 pixels έχουμε μια σημαντική άνοδο στην ανταπόκριση [120Hz] ενώ η γωνία 85 μοιρών και τα τέσσερα μικρόφωνα που βρίσκονται κρυμμένα μέσα της φροντίζουν να αποσβέσουν κάθε ίχνος απώλειας συγχρονισμού με τους παίκτες.

PS4Eye960

Και ενώ προσπαθούμε να αφομοιώσουμε και να κατανοήσουμε αυτόν τον όγκο των νέων πληροφοριών που η Sony αφήνει προσεκτικά σαν μικρά “ψιχουλάκια” για να μπορούμε να την ακολουθήσουμε, καινούρια δεδομένα πέφτουν στο τραπέζι.

Έχουμε λοιπόν και νέο οπτικό οδηγό Blu-ray, ο οποίος όχι μόνο χρησιμοποιείται ως δέλεαρ ακόμα και για τους πιο διστακτικούς υποψήφιους αγοραστές της μονάδας του PlayStation αλλά έρχεται και αναβαθμισμένος στην ταχύτητα του κατά 3 φορές. Αυτό μεταφράζεται σε γρηγορότερες εγκαταστάσεις των τίτλων και μικρότερους χρόνους απόκρισης κατά το φόρτωμα. Θέλετε και άλλο ;

PS4NetW960

Το ότι οι developers των διαφόρων εταιρειών θα μπορούν να εκμεταλλευτούν το DirectX 11.1 API είναι γνωστό και καλοδεχούμενο. Αυτό όμως που δεν γνωρίζαμε, μέχρι και σήμερα, είναι ότι η Sony έβαλε τα δυνατά της και “σκάλισε” το API της Microsoft σε σημείο, που όπως λέει και η ίδια, δεν υπάρχει διαθέσιμο για κανέναν στην βιομηχανία του gaming από τον χώρο των PCs.

Οι βελτιώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί αφορούν την καλύτερη εκμετάλλευση των shaders, βελτιωμένη υποστήριξη στον τομέα διορθώσεων [debugging] και ικανότητα προγραμματισμού χαμηλού επιπέδου καθιστώντας την ανταπόκριση του hardware ευκολότερη.

Ταυτόχρονα θα υπάρχει και ένα δευτερεύον API τροποποιημένο ειδικά για το PlayStation 4. Ο απόλυτος έλεγχος πάνω σε CPU, GPU και μνήμη, δυνατότητα ανάθεσης εργασιών και στην GPU και διαχωρισμός της RAM των 8 GB DDR5 κατά βούληση.

Μην μου πείτε ότι δεν έχετε την περιέργεια να δείτε όλα τα παραπάνω στην πράξη ;

https://www.youtube.com/watch?v=NutO5ZwEb2s

Γιώργος Αρβανιτίδης

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης ασχολείται ως δημοσιογράφος με το χώρο της τεχνολογίας από το 2002. Έχει συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα έντυπά του ειδικού τύπου στην Ελλάδα αναφορικά με την πληροφορική όπως το PC Magazine, ενώ από το 2012 και μετά αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικά μέσα, έχει καλύψει δημοσιογραφικά μερικές από τις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές διοργανώσεις τεχνολογίας, ενώ συμμετέχει και σε podcasts με θεματολογία την τρέχουσα τεχνολογική επικαιρότητα. Έχει σπουδάσει ηλεκτρονικά και φυσικές επιστήμες, ενώ μιλά και γράφει πολύ καλά Αγγλικά. Είναι ερασιτέχνης αστρονόμος, του αρέσουν τα μαθηματικά, σχεδιάζει και υλοποιεί websites και εδώ και λίγα χρόνια, ως ερασιτέχνης μελισσοκόμος, παράγει το δικό του μέλι.